MOTTO

"Cestování je jako droga - když jednou propadneš tomu intenzivnímu kouzlu dálek a svobody, chceš stále víc, až se ti touha poznat nové kouty světa stane závislostí a nasbírané zkušenosti z cest ovlivní tvůj pohled na život..." Katka Francová

sobota 1. února 2020

Sumatra + Singapur: cestovní itinerář

I když jem to původně neměla v plánu, v prvním příspěvku týkajícím se letošní dobrodružné cesty do Asie jsem se věnovala rizikům, která jsou s cestováním na a po Sumatře spojená. No a nyní se budu věnovat příjemnějšímu tématu - plánu cesty, zajímavostem a zážitkům, které mě během nadcházející cesty čekají.
Letošní "zimní" cesta do jihovýchodní Asie bude trvat měsíc. Délka cesty se odvíjí hlavně od peněz, které můžu letos za cestování vydat a také od maximální možné délky pobytu v Indonésii bez nutnosti vyřizovat si placené vízum. Aniž bych si dopředu musela vyřizovat vízum, můžu na Sumatře (nebo jinde v Indonésii) pobývat max.30 dní. Toto vízum zdarma bez možnosti prodloužení si vyřídím po příjezdu přímo na letišti.
Předtím, než se ale vydám do sumaterské džungle, strávím den v Singapuru. V Singapuru jsem v minulosti byla již dvakrát.  Singapur je úchvatný městský stát, kde se mísí stará koloniální architektura s vysokými mrakodrapy, zelenými parky a futuristickými stavbami. Všude je čisto. Za to město vděčí celkem přísným pravidlům. Například je ilegální do země přivážet žvýkačky, které by poté mohly skončit přilepené na chodníku.
Když jsem letos plánovala, kam se vydat, zatoužila jsem se znovu podívat do Gardens by the Bay a na jiná singapurská místa. A když jsem během vyhledávání letenek objevila možnost přestupu v Singapuru, bylo jasno. Nakonec jsem sehnala levné letenky se Swiss. Zpáteční letenka z Mallorky do Singapuru s přestupem v Curychu mě vyšla zhruba na 530 €. Zvlášť jsem pak dokoupila zpáteční letenku ze Singapuru do Medanu. No a o něco později, když jsem se rozhodla, která místa na Sumatře chci vidět, dokoupila jsem ještě letenku z Medanu do Padangu. Tu jsem musela kupovat dvakrát. První letecká společnost Sriwajaya mi let v lednu zrušila a mě po příletu do Medanu čeká vyřizování vrácení peněz (protože z nějakého důvodu nejsou schopni peníze vrátit na účet). Takže jsem minulý týden koupila novou letenku s Thai Lion Air a doufám, že bude vše O.K.

Co mám v plánu vidět a zažít na Sumatře?
  1. Trek a nocleh v džungli s možným setkáním orangutanů ve volné přírodě.
  2. Spatřit největší květ světa - rafflesii
  3. Výlety na motorce - prozkoumávání ostrova Nias, ostrova Samosir v jezeře Toba.
  4. Surfování na ostrově Nias
  5. Setkání s etniky Bataků, Niasanů, Minangkabauů.
  6. Výstup na sopku Sibayan
Plán cesty:
1.den - Singapur - Chinatown, Gardens by the Bay.
2.-5.den - Sumatra - Bukit Lawang - trek džunglí
6.den - let na západní Sumatru do Padangu, přesun k jezeru Maninjau
7.-8.den - okolí jezera Maninjau, trek za rafflésií
9.-10.den - údolí Harau, etnikum Minangkabau
11.den - Bukittinggi
12.den - celodenní přesun autobusem do Sibolga, noční plavba trajektem na ostrov Nias
13.-19.den - ostrov Nias, původní vesnice Niasanů, surfování, šnorchlování, relax
20.den - přesun k jezeru Toba na ostrov Samosir.
21.-23.den - Tuk Tuk na ostrově Samosir, na motorce po okolí, Batakové
24.-26. den - Berastagi - výstup na sopku Sibayan, vodopády
27.den - Medan
28.den - přelet do Singapuru - procházka městem, v noci odlet do Evropy





Odlet již v úterý!


Žádné komentáře:

Okomentovat

Výlet do bývalého kambodžského hlavního města Udong

Na 8:30 jsem měla domluveného tuk-tukáře, který mě měl odvézt do Udongu. Udong je vzdálený asi 37 km severně od Phnom Penhu a býval hlavním ...