MOTTO

"Cestování je jako droga - když jednou propadneš tomu intenzivnímu kouzlu dálek a svobody, chceš stále víc, až se ti touha poznat nové kouty světa stane závislostí a nasbírané zkušenosti z cest ovlivní tvůj pohled na život..." Katka Francová

neděle 23. února 2020

Nias: Relaxační neděle v zátoce Baloho aneb bordel kam se podíváš

Po včerejším celodenním výletě do regionu Gomo jsem se dnes rozhodla nic nedělat. Ani surfovat. Důvodem je nejen únava a namožené paže z držení se během jízdy na motorce, ale hlavně fakt, že je neděle a to mají místní volno, což znamená, že v Sorake beach bude ve vlnách spousta lidí. 
Takže jsem dopoledne strávila lelkováním. Po obědě jsem se zavřela do klimatizovaného pokoje a až do půl čtvrté pospávala. Bylo fakt horko. 
Pak jsem se rozhodla vyrazit na obhlídku zátoky. Celou dobu bylo slyšet tůrování motorek, jak sem na pláž přijížděli a odjížděli místní toužící po nedělním relaxu a koupeli. Jindy klidná zátoka se zaplnila lidmi. Procházela jsem kolem.
Jako vždy na mě volali “Hello,miss” nebo “Hello, mister” (asi je nic jiného ve škole nenaučili). Prošla jsem po stezce kolem těch exponovaných míst až dozadu k mangrovům a potoku nebo zátoce. Po cestě jsem míjela neskutečné, ale vážně neskutečné hordy pohozených odpadků. Kam se hne Indonésan, tam po sobě zanechá bordel. A tohle nebylo jen z dneška. Škody budou znatelné zítra, až všichni zase vypadnou do svých domovů. 
Kvůli indonéským bordelářům vyvěsil Axel před hostelem ceduli upozorňující, ať zde neodhazují odpadky, jinak budou horší než opice. Tohle přirovnání zřejmě funguje, protože kolem hostelu je čisto. O kus dál ale již ne. 
Po páté jsem se s ostatními šla vykoupat do moře. Dno je zde napůl písečné a napůl bahnité. Tato zátoka není z nejprůzračnejších. 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Výlet do bývalého kambodžského hlavního města Udong

Na 8:30 jsem měla domluveného tuk-tukáře, který mě měl odvézt do Udongu. Udong je vzdálený asi 37 km severně od Phnom Penhu a býval hlavním ...