MOTTO

"Cestování je jako droga - když jednou propadneš tomu intenzivnímu kouzlu dálek a svobody, chceš stále víc, až se ti touha poznat nové kouty světa stane závislostí a nasbírané zkušenosti z cest ovlivní tvůj pohled na život..." Katka Francová

středa 10. května 2023

Přejezd z ostrova Koh Rong do hlavního města Phnom Penh



Klasický budíček-vypnutá elektřina a tím i klimatizace. Při pohledu ven, prší. A pak lije. A pak prší. No, snad to ustane. Pravý čas zvednout kotvy.

Na molu jsem měla být v 9. Po půl deváté vyrážím na cestu. Pomalu přestává pršet. Ve vesnici kupuji vodu a v pekárně housku a briošku. Posnídám na molu. Mezitím se zase rozprší. Na chvíli. Sihanoukville v dáli na obzoru je ale celé v dešťové cloně.

Tentokrát připluje rychlo-člun. Za půl hodiny jsme v Sihanoukville. Jdu do kanceláře Buva Sea, kde by mě měli vyzvednout a zavézt na autobus. Tam mě posílají vedle do Speed ferry. Chvíli čekám a pak přijede asi zaměstnanec dopravní společnosti a tuk-tukem mě odveze na místo, odkud autobusy odjíždějí. Nechá mě u stánku nějaké dopravní společnosti, kde na židli pod slunečníkem čekám na 11:30. Tehdy přijede dodávka. Těch pár, co nás mezitím čeká, jsme naloženi do rozhrkaného minivanu a vyrážíme do Phnom Penhu. Cesta trvá 3 hodiny a projíždíme několika bouřkami. V Phnom Penhu je ale slunečno a příšerně parno. Řidič nás vysadí někde na předměstí a do hotýlku tak musím tuk-tukem. Řidič neumí anglicky, ale na začátku ukážu na mapě, že je to blízko památníku nezávislosti. A už se jede. Cesta trvá docela dlouho. Silnice zasekané. Tohle město je jeden velký chaos.


U památníku si ještě upřesníme ulici a za chvíli jsem u Poolside Villa, kde mám booklý pokoj na 3 noci. Hotýlek s bazénem a cena necelých 50 USD/3 noci v pokojíku s velkou postelí.

Ubytuji se a jdu na obhlídku okolí. Nejprve si dávám pozdní oběd v blízké restauraci - plněné knedlíčky. A pak si zajdu na tem velký bulvár s památníkem nezávislosti a sochou prezidenta Norodoma Sihanouka. Naproti na náměstí je postavené pódium, pod ním stolečky, okolo stánky s jídlem a hraje hlasitá hudba. Všude olympijské billboardy. Asi tu večer sledují zápasy a u toho jedí. Projdu se kolem stánků k sousoší Kambodžsko-Vietnamského přátelství. Protože jsem ale unavená, jdu nazpět. Najdu malý supermarket, kde kupuji vodu a jackfruit a jdu odpočívat na pokoj. Ještě si na recepci kupuji na další den výlet na Killing Fields (Vražedná pole) a do muzea genocidy v bývalém vězení S-21. Zítra to bude tematicky ponuré. Bude se to týkat hrůzovlády Rudých Khmerů.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Výlet do bývalého kambodžského hlavního města Udong

Na 8:30 jsem měla domluveného tuk-tukáře, který mě měl odvézt do Udongu. Udong je vzdálený asi 37 km severně od Phnom Penhu a býval hlavním ...