MOTTO

"Cestování je jako droga - když jednou propadneš tomu intenzivnímu kouzlu dálek a svobody, chceš stále víc, až se ti touha poznat nové kouty světa stane závislostí a nasbírané zkušenosti z cest ovlivní tvůj pohled na život..." Katka Francová

neděle 7. května 2023

Druhý den na ostrově Koh Rong

Tak v noci vypadla elektřina v části ubytování, kde mám chatku, znovu. Za chvíli ji nahodili. V noci pak už naštěstí elektřina fungovala a s ní klimatizace, bez které by se nedalo spát. Částečně odháněla komáry. Před šestou ráno mě ale vzbudil právě další výpadek. Hned se v pokoji začalo oteplovat. Vydala jsem se tedy na obhlídku okolí. Došla na sousední pláž. Byl odliv. A taky horko. Dál jsem nešla. Vrátila jsem se zpět a prošla se k vesnici. Do vody jsem na chvíli vlezla na White beach.

Snídani jsem řešila na ubytování. Americký styl s klobáskami, volskými oky, slaninou, fazolemi. Klid na snídani rušil pes, který mi strkal hlavu skoro do talíře. Další dny snídani řeším jinde. Za levněji a v lepším prostředí. Prostě špatný dojem napoprvé a už to zůstane. Dobrou věcí na tomto ubytování je možná jen pláž, kde je možné šnorchlovat. To jsem taky dopoledne dělala. Zabrala si lehátko pod slunečníkem a relaxovala s knížkou a šnorchlovala.


Před jednou po poledni jsem si zašla na pokoj se opláchnout, abych si do vesnice zašla na oběd. Pokoj nebyl uklizen. Tak nějak by se dalo předpokládat, že za 45 USD/ noc bude součástí úklid a vynesení koše z koupelny, kam se musí házet toaleťák, protože to tu ty trubky nedají. Zašla jsem na recepci se vyptat na úklid. Recepční se divil, že chci úklid. Řekl si ale o klíč od pokoje a že se uklidí.

Ve vesnici jsem sedla do restaurace na khmerské jídlo Lok Lak - hovězí kousky s rýží. Objevila jsem pekárničku, kde mě zaujaly pletýnky a u nich české “houska”. Zeptala jsem se prodejkyně, proč je to česky. Prý je kuchař (pekař) Čech z Brna. Dnes jsem si žádné pečivo nekupovala, ale některý další den musím zajít.

Po cestě zpět směrem k White beach se u touroperátorů vyptávám na výlety na lodích. Zajímá mě výprava za fluorescentním planktonem. Dnes se prý nepluje, protože byl úplněk a to plankton nesvítí. Nakonec jsem na zítra koupila odpolední tour se zastávkou na Long beach, rybařením a také svítícím planktonem. Cena 15 USD.


Uvelebím se pod stromem na bělostné pláži a pokračuji ve čtení a relaxu. Po čtvrté se přesouvám na ubytování vyzvednout klíč a zkontrolovat pokoj. Je uklizeno, zameteno, ustláno a na posteli 2 nové (a voňavé) ručníky. Proud ale nejde. Přebalím věci a jdu zase na žlutou pláž u hotelu šnorchlovat. Odpoledne je vidět, že začínám chytat barvu i na zbytku těla. Okolo šesté se začíná smrákat. Sprcha a hurá do vesnice na večeři. Nakonec opět sedám do stejné restaurace Family Guesthouse jako včera a tentokrát si dávám z grilu oliheň a krevetky. K tomu kokosový ořech. S plným žaludkem jdu relaxovat do chatky. Kolikrát dnes vypadne proud?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Výlet do bývalého kambodžského hlavního města Udong

Na 8:30 jsem měla domluveného tuk-tukáře, který mě měl odvézt do Udongu. Udong je vzdálený asi 37 km severně od Phnom Penhu a býval hlavním ...