MOTTO

"Cestování je jako droga - když jednou propadneš tomu intenzivnímu kouzlu dálek a svobody, chceš stále víc, až se ti touha poznat nové kouty světa stane závislostí a nasbírané zkušenosti z cest ovlivní tvůj pohled na život..." Katka Francová

úterý 12. července 2022

3.den na Mauriciu ve znamení chytání vln

 

Dnes vstávám na pohodu před osmou. Půjčovna surfových prken otevírá v devět. Protože mi včera majitel půjčovny řekl, že dnes je asi jediná šance si zasurfovat, že následující dny vlny nebudou, rozhodla jsem si to užít. Po dvou letech a bůh ví na jak dlouho zase naposledy. K snídani bageta se sýrem a banán. To by mělo na posilněnou stačit. Dnes mě můj moto-kámoš doveze alespoň na pláž. Ve vodě je na surfu pár dětí. Moře je celkem klidné a čas od času se vytvoří série menších vln ideálních pro začátečníky. A to kousek od pláže. Dno písčité. Žádné útesy. Skoro ideál na opětovné setkání se surfem. V půjčovně, která je zároveň školou surfu a také potápěčským centrem, si vybírám long board, platím zálohu 2000 Rs (ze které se pak strhne půjčovné podle počtu hodin výpůjčky), nechávám věci v půjčovně a jdu si užít dopoledne. Kvůli tomu, že se více čeká, než nějaká vlna dorazí, tak nemám šanci se brzy fyzicky vyčerpat.

Čtyři hodiny chytám vlny  O půl druhé vracím prkno s tím, že odpoledne dám možná repete. Teď to chce něco pojíst. U jediného stánku, kde jsem kupovala nudle “mine bouille” v neděli si dávám to jediné, co mají - mine bouille. Chvíli uvažuji, jestli má cenu vyrazit ještě někam na poznávačku. Ale zbývají necelé 4 hodiny světla a nakonec vyhodnocuji, že bude lepší si dnes dát oraz a surfovat. Sjedu si na apartmán pro knížku, kterou otevřu jen na chvíli a už zase mažu do půjčovny pro prkno na za večerní “surf session”. Další dvě hodiny do západu slunce. Pláž se zaplnila lidmi pozorujícími, jak se slunce blíží hladině. Nebyly to dnes sice nejlepší vlny, na kterých bych mohla zkoušet obraty a posunout se o kousek dál, ale i tak končím den spokojená. 6 hodin v moři na surfu.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Výlet do bývalého kambodžského hlavního města Udong

Na 8:30 jsem měla domluveného tuk-tukáře, který mě měl odvézt do Udongu. Udong je vzdálený asi 37 km severně od Phnom Penhu a býval hlavním ...