MOTTO

"Cestování je jako droga - když jednou propadneš tomu intenzivnímu kouzlu dálek a svobody, chceš stále víc, až se ti touha poznat nové kouty světa stane závislostí a nasbírané zkušenosti z cest ovlivní tvůj pohled na život..." Katka Francová

úterý 21. března 2017

Volný den na pláži Nyang-Nyang

Včerejší podmínky pro surfování nebyly nejlepší. Vlny byly velké a zčeřené větrem a proud byl silný. Během první půlhodiny, kdy jsem místo sjíždění vln byla semleta několika vlnami a musela se prát s proudem, jsem myslela, že to zabalím. Pak jsem se ale posunula blíže pláži (opět jsme byli na Padang-Padang) a konečně se mi podařilo postavit na prkno a jeden sjezd byl úžasně dlouhý a mohla jsem zkoušet zatáčet. Podařilo se mi stoupnout pak asi ještě dvakrát. Po hodině jsem to ale zabalila. Respekt z moře a pud sebezáchovy byl silný.
A dnes měly být podmínky stejné, tak jsem se rozhodla pro den volna. Zaplacenou mám ještě jednu lekci a zítra mají být vlny menší a moře hladké.
Na mapě jsem si našla pláž Nyang-Nyang, která je za Uluwatu. Podle recenzí měla být jednou z těch zajímavých pláží.






Před desátou jsem sedla na skůtr a jela pláž najít. Naštěstí je u nezpevněné cesty vedoucí k pláži směrovka. Na půli cesty je kontrolní místo, kde zavedli poplatek ve formě dobrovolného příspěvku. Dobrovolně jsem tedy darovala 10 tisíc. Zaparkovala jsem na parkovišti u cesty vedoucí dolů k pláži. Cesta je docela strmá. Ale výhledy na dlouhou pláž a vlnobití byly úžasné. Moře zde mělo v kontrastu s tmavou oblohou s bouřkovými mraky nazelenalou barvu. Koupat se ale moc nedalo. Pláž je sice písečná, ale na dně moře jsou kameny, které se snadno pohybují a když přijde vlna a takový kámen narazí do nohy, není to příjemné. Takže jsem se v okamžiku, kdy bylo moře "klidnější", jen rychle smočila. Nakonec jsem na pláži strávila focením až do jedné.
Po vystoupání nahoru k parkovišti jsem ještě šla omrknout vyhlídku a pak si sedla do občerstvení Nyang-Nyang a k obědu si dala rybí curry.
Díky tomu, že slunce nepere a fouká vítr, je dnes příjemně.
Po druhé hodině jsem se přesunula na dlouhou pláž Padang-Padang. Tentokrát na parkovišti stál chlápek a vybíral parkovné. Za motorku 5 tisíc. Vlny zde nebyly tak vysoké, jako jinde a proud také netáhl do vody. Před čtvrtou jsem se pak vydala do kempu.
Nakonec jsem udělala dobře, že jsem se rozhodla pro volný den. Po návratu jsem totiž zjistila, že se lekce nakonec nekonala. Podmínky byly nepříznivé.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Výlet do bývalého kambodžského hlavního města Udong

Na 8:30 jsem měla domluveného tuk-tukáře, který mě měl odvézt do Udongu. Udong je vzdálený asi 37 km severně od Phnom Penhu a býval hlavním ...