středa 22. března 2017

Moje první zemětřesení a skvělé surfování

V 7:10 zdejšího času mě vzbudil hlasitý zvuk a kymácení. V prvním momentu před otevřením očí jsem si myslela, že se pokazil ventilátor, ale pak mi došlo, že to asi bude zemětřesení. Za celou moji cestovatelskou kariéru jsem žádné zemětřesení nezažila. A to jsem byla v oblastech, kde se země třese co týden.
Správce kempu zakřičel, ať vstaneme a jdeme ven z bungalowů.
Vyšla jsem na terasu a uviděla, jak se dřevěné schodiště do patra nade mnou kývá ze strany na stranu. Sešla jsem na trávník. Ještě pár sekund bylo slyšet vrzání dřeva a listy na palmách se třásly a pak to ustalo. Celkem asi 20 sekund. Prý to byl již druhý otřes to ráno. První správce zastihl v koupelně a asi nebyl tak silný a dlouhý, aby mě vzbudil.
S ostatními, kteří vyšli ven (někteří si mysleli, že k nim do chatky někdo jde. Když někdo jde do druhého patra po schodech, tak to připomíná zemětřesení), jsme pak vtipkovali, že dnes budeme mít na surfování velké vlny. Vtipkovat jsme si mohli dovolit, protože surf kemp stojí na kopci asi kilometr od pobřeží. Na případnou tsunami bychom měli pěkný panoramatický pohled ze sofá v jídelně.

Tsunami ale naštěstí nepřišla. Epicentrum bylo asi ve 118 km hloubce, zato blízko. Prý jižně od Denpasaru. A síla zemětřesení byla podle amerického seismologického ústavu 5.5 stupňů Richterovy škály, podle indonéské agentury 6.4 stupňů. Každopádně to bylo silné zemětřesení. Nikomu se ale na ostrově nic nestalo a škody jsou kosmetické. Jiný pocit ale museli mít ti, co byli ubytovaní ve vyšším patře nějakého hotelu na pobřeží.
Žádné následné otřesy se již nekonaly.
Dnešní lekce surfu začínala o půl desáté. Podle předpovědi měly být dobré podmínky. Instruktoři nám řekli, že proud je silný jako v pondělí, ale vlny jsou menší. Každopádně je neničil vítr. A pádlování bylo lehčí.
Dnes byl můj den. Snad nejlepší den v mé krátké surfařské "kariéře". Až na pár výjimek se mi podařilo stoupnout na prkno a sjet pěkně dlouhou vlnu téměř k pláži. Opět jsme byli na Padang-Padang. Během dvou sjezdů jsem si pomalu připadala jako profík přenášejíc váhu z jedné nohy na druhou a zatáčejíc.
Skvělý den. Jen škoda, že to není zaznamenáno na videu.
Dvě hodiny jsme byli na vlnách. Po půl jedné jsme byli odvezeni do kempu. Sprcha a s dvěma dalšími holčinami jsme zamířily na oběd. K večeři je plánovaný hamburger, takže k obědu byla miska smoothie s ovocem a müesli. A poté jsme s Lisou z Holandska zamířily na masáž. Dnes je pod mrakem (alespoň jsem se nespálila při surfu) a na pláž to není.
Hodinová masáž v nedalekém studiu byla vynikajícím nápadem. Po dnešní fyzicky náročné lekci to byl skvělý relax.
Naolejovaná od hlavy k patě jsem pak dojela do kempu (skůtr je tady mým dopravním prostředkem) a zbytek odpoledne strávila na terase bungalowu.
Tohle bude jeden z nezapomenutelných dní mé cesty. Bohužel už mi zbývá jen jeden den a pak mě čeká dlouhý přesun do Evropy.