MOTTO

"Cestování je jako droga - když jednou propadneš tomu intenzivnímu kouzlu dálek a svobody, chceš stále víc, až se ti touha poznat nové kouty světa stane závislostí a nasbírané zkušenosti z cest ovlivní tvůj pohled na život..." Katka Francová

pátek 3. března 2017

Poslední den v Dalatu - květinová zahrada a budhistický klášter Truc Lam







Na dnešek jsem neměla koupenou žádnou tour. Chtěla jsem se projít po místech, které jsem ještě neviděla, jako kvetinová zahrada a nebo budhistický klášter Truc Lam, ke kterému vede lanovka.
Dnešní snídani jsem vyřešila v pekárně Lien Hoa a pojedla na lavičce na břehu jezera.
Květinová zahrada nacházející se asi 1 km od centra u jezera je oblíbeným cílem vietnamských turistů. Opět to tu vypadalo, jako by měli všichni prázdniny. Zahrada je osázená záhony různých druhů květin a občas se objeví nějaká kýčovitá socha. Na mě to působí přeslazeně. Obešla jsem areál a zamířila podél obvodu jezera najít ulici 3/4, která by mě dovedla k lanovce. Cesta v tom horku nebyla nejpříjemnější. Nad autobusovým nádražím jsem zahnula do kopce. Na něm stojí lanovka. Naprostá většina kabinek byla prázdná. Asi se většina turistů dopravuje ke klášteru autobusem.
Zpáteční jízdenka byla za 80 tisíc. Asi po deseti minutách jsem vysedla na stanici Robin Hill pod klášterem. Prošla se kolem pagody a zamířila na lavičku do borovicového lesa pod klášterem. Poobědvala pečivo koupené ráno v pekárně a šla po cestičce dolů k vodní přehradě. Zájemci se můžou projet na šlapací labuti. Přešla jsem hráz a po silnici došla k lanovce. Po druhé jsem se vydala nazpět do města. Ještě mě čekal pochod podél silnice do centra a pak jsem se ještě chtěla stavit v tom meganákupáku.
Po návratu na hotel na mě padla únava. Večeři jsem vyřešila v Lien Hoa a pak zabalit batoh a spát. Zítra odjíždím o půl osmé.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Výlet do bývalého kambodžského hlavního města Udong

Na 8:30 jsem měla domluveného tuk-tukáře, který mě měl odvézt do Udongu. Udong je vzdálený asi 37 km severně od Phnom Penhu a býval hlavním ...