MOTTO

"Cestování je jako droga - když jednou propadneš tomu intenzivnímu kouzlu dálek a svobody, chceš stále víc, až se ti touha poznat nové kouty světa stane závislostí a nasbírané zkušenosti z cest ovlivní tvůj pohled na život..." Katka Francová

sobota 18. července 2020

Jak jsem dostala svůj článek a fotky do National Geographicu?

National Geographic patří k prestižním časopisům a značkám. Možná každý přírodovědec, geograf a fotograf má sen publikovat svůj článek nebo fotografie v NG.
I mně by se líbilo, kdyby se některý z mých článků ocitl na stránkách tohoto uznávaného média... Mně BY se líbilo? Počkat, proč ten podmiňovací způsob? Mně SE LÍBILO vidět můj článek na webu NATIONAL GEOGRAPHIC! 
Ano, loni v říjnu se octl mnou psaný článek o vietnamské kávě na stránkách českého National Geographicu! Společně s mnou pořízenými fotografiemi.
Jak se to stalo? Ne, nekontaktovala jsem NG osobně, abych jim článek nabídla. Nějak jsem tušila, že bych asi nebyla úspěšná, protože o tom, co bude v českém NG publikováno - lépe řečeno, kdo bude pro NG psát - rozhoduje americká centrála NG. Tak mi to také letos šéfredaktor sdělil, když jsem se mu pokusila nabídnout další článek.
Takže jak se tedy dostal do NG pokud nejste (americký) uznávaný přírodovědec, novinář, fotograf...? Prostřednictvím komerční propagace přes prostředníka. Tak se to také stalo mě.
Od roku 2018 externě pracuji pro cestovní kancelář Go2 (CK Go2), píšu jim články, pomáhám s texty na web a marketingovou propagací. No a na podzim loňského roku jsem dostala zadání napsat nějaký článek, který by byl poté použit k propagaci zájezdů cestovky v českém NG. Mělo to být nějaké zajímavé téma. Tak jsem si řekla, že téma vietnamské kávy by bylo hodno zveřejnění právě v NG. K tomu jsem poslala pár fotek, které jsem pořídila ve vietnamské oblasti Dalat, ve které se pěstování kávy daří...
Koncem října se pak můj článek objevit na webu české NG. I když je jako autor uvedeno "PR", pod fotografiemi mé jméno již najdete :-).
Nemám potřebu se na každém kroku čímkoliv komukoliv chlubit, ale zde je to opodstatněné. Pro mě je to velká pocta a zadostiučinění. Kvůli vnitřní politice NG se totiž asi již moje články do NG jinak nedostanou.

Článek si můžete přečíst zde: https://bit.ly/2CsrY4F

Žádné komentáře:

Okomentovat

Výlet do bývalého kambodžského hlavního města Udong

Na 8:30 jsem měla domluveného tuk-tukáře, který mě měl odvézt do Udongu. Udong je vzdálený asi 37 km severně od Phnom Penhu a býval hlavním ...