MOTTO

"Cestování je jako droga - když jednou propadneš tomu intenzivnímu kouzlu dálek a svobody, chceš stále víc, až se ti touha poznat nové kouty světa stane závislostí a nasbírané zkušenosti z cest ovlivní tvůj pohled na život..." Katka Francová

pátek 12. ledna 2018

Hurá na Filipíny!! Už za dva týdny!



Ahoj všem, kteří sledují tento můj cestovatelský blog (i těm, kteří jej třeba právě teď objevili)!
Jak už víte, každou zimu podnikám nějakou tu "výpravu" mimo Evropu za exotikou, na kterou se těším již od léta. A nejinak tomu je i letos. Už za dva týdny vyrážím směrem na východ do Asie.
Zatímco loni jsem během dvou a půl měsíce stihla navštívit 3 země (Hong Kong, Vietnam a Bali), letos mě čeká měsíc na Filipínách. Bohužel filipínské úřady povolují jen 30 dní pobytu bez nutnosti vyřídit vízum (na místě si lze zažádat o prodloužení pobytu, ale tentokrát jsem se nechtěla vízy zabývat, navíc mě koncem března čeká pětidenní surfařský pobyt v Galicii. Ale o tom až jindy.

Jak mě napadlo, že mým dalším cílem budou právě Filipíny? Ani nevím, proč jsem se nakonec rozhodla pro toto souostroví. Po návratu z Bali jsem nejdříve uvažovala o Indonésii, nakonec jsem se ale nadchla pro Filipíny. A tak jsem začala hledat informace o zajímavých místech, o tom, co tam můžu zažít, vidět...A k vidění je toho opravdu hodně. Filipíny se totiž skládají ze 7107 ostrovů a každý je určitě něčím zajímavý. Jenže během měsíce lze stihnout navštívit jen zlomek z těchto ostrovů.
Nakonec tedy můj cestovní itinerář čítá 8-15 ostrovů v závislosti na šnorchlovacích výpravách u Palawanu. Procentuálně tak navštívím 0,001-0,002 % ze všech filipínských ostrovů :-) .
A které ostrovy budou mít tu čest, že na nich stane moje noha? :-D
Cebu (a Mactan, kde je mezinárodní letiště) - Camotes Islands (Poro a Pacijan) - Camiguín (+ White Island) - Bohol (+ eventuelně Panglao) - Palawan (a ostrůvky kolem el Nida) - Luzon (jen protože strávím poslední dva dny v Manile).

Vzhledem k tomu, že v naprosté většině případů se budu z ostrova na ostrov přesouvat letecky (a ceny letenek na poslední chvíli můžou být vysoké a třeba nemusí být místo, což je dost možné, protože únor je hlavní sezónou spojenou s novoroční dovolenou milionů Číňanů - 16.2. nastává nový čínský rok), a že zdánlivě dlouhých 29 dní je v tak rozlehlé souostrovní oblasti docela krátká doba, letenky a ubytování v jednotlivých místech jsem si již zamluvila předem.

Moje letošní poznávací baťůžkářské dobrodružství bude hodně o pobytu u moře a o přírodě. Žádné extrémní výstupy na nejvyšší hory (i když chci vystoupat na nejvyšší horu Cebu Osmeña Peak. Ten ale má jen něco málo přes 1000 m.n.m.), spíše projížďky na motorce po pobřeží, šnorchlování, návštěva jeskyní, kajak...Takže si tentokrát do batohu přibalím i šnorchl.
Do programu každé cesty vždycky zařazuji nějaké adrenalinové aktivity a místa, která mi mají přinést nějaký nový zážitek, ať již se jedná o vyzkoušení si tradičního řemesla (jako třeba malování batiku v Malajsii), nebo pozorování endemického zvířátka (jako třeba orangutany a proboscius monkey na Borneu). A nejinak tomu bude i na Filipínách.

Tady jsou některé z plánovaných aktivit a zážitků:
* šnorchlování se sardinkami u pláže Panangsama (Cebu)
* šnorchlování se žralokem velrybím v Oslobu (Cebu)
* canyoneering na kaskádě Kawasan Falls (Cebu) - a překonávání bobříka odvahy skákáním z výšky do tůní. To asi bude největší adrenalin výpravy.
* návštěva endemického nártouna filipínského v záchranném centru (Bohol) - ohrožený druh malé opičky s velkýma očima.
* nějaké to canopy (Bohol)
* výlet na kajaku po okolí El Nida
* ochutnání nějaké potvory (na kachní embria ale odvahu nebudu mít. To radši nějakou kobylku nebo žábu)

Jistě mě čeká spousta dalších neočekávaných zážitků.




Žádné komentáře:

Okomentovat

Výlet do bývalého kambodžského hlavního města Udong

Na 8:30 jsem měla domluveného tuk-tukáře, který mě měl odvézt do Udongu. Udong je vzdálený asi 37 km severně od Phnom Penhu a býval hlavním ...