MOTTO

"Cestování je jako droga - když jednou propadneš tomu intenzivnímu kouzlu dálek a svobody, chceš stále víc, až se ti touha poznat nové kouty světa stane závislostí a nasbírané zkušenosti z cest ovlivní tvůj pohled na život..." Katka Francová

čtvrtek 24. listopadu 2016

Dopolední návštěva Alcazaru a odpolední návrat na Mallorcu


Nastal poslední den desetidenního okruhu po Andalusii. Na letišti jsem měla být před druhou, tak jsem mohla dopoledne ještě projít zapadlé uličky za Alcázarem, které jsem viděla jen v noci. A volný čas využila i k návštěvě pevnosti, která patří k významným andaluským stavbám a je na seznamu UNESCO. Pevnost byla postavená snad již v 10. století a největší vliv na její architekturu měl islámský vliv. Celý komplex s rozsáhlými zahradami se dělí na několik tematických částí, z nichž ta nejkrásnější je snad ta nazvaná Palacio del Rey Don Pedro s interiérem v islámském stylu. Následuje pak gotický palác s barevnými kachlemi podél zdí.
Vstupné do paláce je poněkud vyšší - 9,50 €. A jelikož palác patří k oficiálním sídlům současných španělských králů, je třeba při vstupu projít bezpečnostní prohlídkou.
Na prohlídku jsem měla k dobru maximálně dvě hodiny. Na důkladnou prohlídku a relax v zahradách bych ale potřebovala více času.
Jedné jsem se přesunula k Torre del Oro, kde je zastávka airport expresu a o hodinu později jsem již byla na letišti.
A o půl páté zpět na Mallorce.
Těch deset dní uteklo rychle. Až na dva deštivé dny bylo počasí ideální. Nejvíce mě těší, že jsem si mohla projít Caminito del Rey. A také příjemná atmosféra a vynikající čaje čajoven v Granadě a Seville. Mrzí mě, že jsem kvůli nepřízni počasí nemohla uskutečnit trek po pobřeží kolem Atlanterry. Snad někdy příště.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Výlet do bývalého kambodžského hlavního města Udong

Na 8:30 jsem měla domluveného tuk-tukáře, který mě měl odvézt do Udongu. Udong je vzdálený asi 37 km severně od Phnom Penhu a býval hlavním ...