MOTTO

"Cestování je jako droga - když jednou propadneš tomu intenzivnímu kouzlu dálek a svobody, chceš stále víc, až se ti touha poznat nové kouty světa stane závislostí a nasbírané zkušenosti z cest ovlivní tvůj pohled na život..." Katka Francová

neděle 7. února 2016

Do začátku dobrodružství zbývá už jen den

Konečně nastal den před odletem za dalším cestovatelským dobrodružstvím, na které se těším již od léta. Sbaleno mám již prakticky týden :-). Ubytování první noc v Kuala Lumpur zamluveno (opět jsem zvolila The Explorers Guest House, který se mi naposledy osvědčil a který je jednak v centru a jednak blízko metra mířícího na letiště).
Před dvěma týdny jsem si také úspěšně zarezervovala a zaplatila ubytování se stravou v Laban Rata. Jedním z bodů pobytu na Borneu je i dvoudenní výstup na bornejskou nejvyšší horu Mt.Kinabalu (4095 m). Přespává se v Laban Rata (cca 3200 m) a na všechny ubytovací kapacity tu má monopol společnost Sutera Sanctuary Lodges, která jednak prodává místa k přespání lokálním touroperátorům, a jednak i individuálním jedincům, kteří nechtějí zbytečně přeplácet již tak drahou službu. Touroperátoři sice nabízejí cenu all inclusive (včetně poplatků v národním parku, povolení k výstupu, pojištění, horského vůdce...), ale jejich cena je dvakrát tak vysoká, než když si to člověk zařídí sám. Přitom stačí zkontaktovat mailem SuteraSanctuary Lodges, vybrat si typ ubytování, převézt peníze a je to. Pokud máte potvrzenou (zaplacenou)rezervaci, dostavíte se daný den na bránu národního parku, zaplatíte poplatky, dostanete přiděleného vůdce a výstup může začít. Jen pro představu-za ubytování ve společné ložnici (dorm) s plnou penzí si Sutera účtuje 781 ringgitů (cca 170€). To je teď, příští rok to bude určitě více. Poplatky parku mě pak přijdou na cca 300 ringgitů. Takže celkem mě tento dvoudenní fyzicky náročný, ale jistě nezapomenutelný, zážitek přijde na necelých 1100 ringgitů (cca 240€). Touroperátoři přitom výstup nabízejí za 1600-1900 ringgitů (na netu jsem dokonce viděla i cenu přes 2 tisíce!!).
Takže zítra před druhou odpolední odlétám z Mallorky přes Londýn do Kuala Lumpur, kde strávím noc a ve středu ráno se přesunu do Tawau, kde moje cesta malajským Borneem začne.

P.S.: Opět se omlouvám za možné překlepy a gramatické chyby, které se v blogu určitě objeví. Na vině bude jednak klávesnice s odlišným uspořádáním tlačítek (na PC, které jsou k dispozici v hostalech) a jednak i únava po celodenním "trajdání" po okolí...to pak snadno uteče nějaké to "y", "i", "s","z"...

Žádné komentáře:

Okomentovat

Výlet do bývalého kambodžského hlavního města Udong

Na 8:30 jsem měla domluveného tuk-tukáře, který mě měl odvézt do Udongu. Udong je vzdálený asi 37 km severně od Phnom Penhu a býval hlavním ...