MOTTO

"Cestování je jako droga - když jednou propadneš tomu intenzivnímu kouzlu dálek a svobody, chceš stále víc, až se ti touha poznat nové kouty světa stane závislostí a nasbírané zkušenosti z cest ovlivní tvůj pohled na život..." Katka Francová

pondělí 9. listopadu 2015

Podzimní několikadenní pouť je tu

Katka na cestě do Santiaga de CompostelaŘíká se, že Svatojakubská cesta (Camino de Santiago) je jednou z nejhezčích a nejzajímavějších zážitků, které může cestovatel prožít. A nemusí být nutně věřící, aby tuto pouť podnikl. V minulosti mířili poutnící do Santiaga de Compostela z Itálie, Francie, Portugalska či Anglie, aby se poklonili u hrobu svatého Jakuba, po němž tato cesta nese jméno. Existuje 12 historických tras o různé délce, které jsou značeny symbolem mušle a žluté šipky. První pouť do Santiaga byla uskutečněna již v polovině 10. století.

Já jsem se pro začátek rozhodla vydat po "anglické" cestě vedoucí do Santiaga z přímořského Ferrolu. Původně jsem chtěla jít z A Coruña, která je také součástí historické trasy, ale na to, aby poutník dostal certifikát (který bych ráda měla), musí ujít minimálně 100 km. A Coruña je však od Santiaga vzdálená méně než sto km. Přesto v tomto galicijském přímořském městě pouť pomyslně začnu prohlídkou místních pamětihodností a poté se přesunu do Ferrolu. Během 6-7 dní bych pak měla překonat 121 km. Tak snad mi vyjde počasí (zatím předpověď vypadá slibně).

Odlétám již zítra brzy ráno....

Žádné komentáře:

Okomentovat

Výlet do bývalého kambodžského hlavního města Udong

Na 8:30 jsem měla domluveného tuk-tukáře, který mě měl odvézt do Udongu. Udong je vzdálený asi 37 km severně od Phnom Penhu a býval hlavním ...