MOTTO

"Cestování je jako droga - když jednou propadneš tomu intenzivnímu kouzlu dálek a svobody, chceš stále víc, až se ti touha poznat nové kouty světa stane závislostí a nasbírané zkušenosti z cest ovlivní tvůj pohled na život..." Katka Francová

pátek 8. února 2019

Jak si na imigračním úřadě prodloužit srílanské vízum?

Tento příspěvěk je především pro všechny ty, kteří plánují na Srí Lance strávit více než měsíc a musí si prodlužovat základní vízum, které se vystavuje online na 30 dní.
Jelikož jsem jsem si naplánovala cestu po Srí Lance na 7 týdnů, musela bych někdy před vypršením mého 30 denního víza zajet na imigrační úřad a prodloužit si pobyt. Dobrou zprávou pro Čechy je, že za první prodloužení nic neplatíme. Takže, když už jsem v Colombu měla strávit dva dny, rozhodla jsem se toho využít a hned druhý den po příjezdu se vypravila na imigrační úřad, který se nachází v oblasti Battaramulla. Úřad má otevřeno od pondělí do pátku od 8:30 a doporučuje se sem vydat hned z rána, abychom se vyhli zbytečným frontám.
Kvůli dopravě a zácpám jsem se do budovy imigračního úřadu dostala okolo tři čtvrtě na devět. Autobus č.177 z Kollupitiya projíždí kolem a výběrčímu jsem řekla stanici Battaramulla a ještě k tomu i imigrační. Věděl, kde. Jako jediný ze všech, kterých jsem se zeptala, mi řekl správně, kdy vysednout. Ostatní pasažéři neměli ani šajnu.
Už na ulici u úřadu na mě pokřikovali zaměstnanci copy center, kde dělají na počkání i fotky, které jsou potřeba doložit k vyplněnému formuláři, který je možné si dopředu stáhnout z internetových stránek úřadu. Mě formulář nabízeli i na recepci hostelu a nebo je možné jej dostat na místě a za poplatek okolo 150 -250 rupií vám bude vyplněn. Vyfotit se také můžete přímo na úřadě za 250 Rs. Já jsem měla fotku již z domova a formulář vyplněný. Budova imigračního úřadu je za rohem jiného úřadu, ale místní a nebo zaměstnanci onoho úřadu, do kterého vlezete, vás nasměrují. Poté je třeba výtahem vyjet do 4.patra a zabočit doprava podle směrovek na do místnosti C řešící víza. Na obrazovce jsou popsány jednotlivé kroky, které je nutné udělat.

lepidlo na fotky
Za prvé, přinést formulář s nalepenou fotkou na přepážku "token issuing counter" přímo naproti vchodu. Tam dostanete číslo, podle kterého pak budete vyvoláváni. Já jsem fotku neměla nalepenou a slečna na přepážce mě poslala do čekárny vedle, kde na kartotéce stála ořezaný spodek pet lahve naplněný jakousi modrou hmotou a v ní zastrčený konec od propisky. Nejprve jsem nechápala, co to jako je a jestli si tím mám tu fotku nalepit. Přišlo mi to divné. Jiný kraj, jiný mrav. Právě toto bylo jejich lepidlo, kterým jsem fotku nakonec na formulář nalepila. Poté jsem tedy dostala číslo a s ním, pasem a formulářem si šla sednout do té čekárny, kde jsem fotku přilepovala. Moje čístlo vyvolali asi za 5 minut. Úředník si naskenoval moje číslo a poslal mě přes chodbu do místnosti B, kde schvalují víza. byla jsem povolána do jedné z přepážek, kde si ode mě úředník vzal pas a formulář, a když zkontroloval, že jsou údaje správné, poslal mě zpět do místnosti C na přepážku pokladny, kde se platí poplatek za prodloužení. I tady se muselo čekat, až se moje číslo objeví na obrazovce. Čekala jsem, že zřejmě dostanu potvrzení, že to mám bez poplatku, se kterým si pak půjdu vyzvednout pas. A čekala jsem asi tři hodiny a když se nic nedělo, tak se jeden ze skupinky Čechů, kteří si také šli prodloužit pobyt, šel podívat do místnosti, kde se pasy vydávají nazpět. Přišel s tím, že tam vyvolávají čísla jeho kolegů. Takže se celá česká banda přesunula do vedlejší místnosti a převzali jsme si pasy. Úředník mě již dlouho vyvolával. Řekla jsem mu, že mi bylo řečeno, že mám jít na pokladnu.
Takže pokud budete prodlužovat vízum poprvé (podruhé se za to již platí), tak pokladnu vynechte a běžte rovnou do místnosti označené jako "Visa issuing counter", ušetříte si tak zbytečné čekání.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Výlet do bývalého kambodžského hlavního města Udong

Na 8:30 jsem měla domluveného tuk-tukáře, který mě měl odvézt do Udongu. Udong je vzdálený asi 37 km severně od Phnom Penhu a býval hlavním ...