MOTTO

"Cestování je jako droga - když jednou propadneš tomu intenzivnímu kouzlu dálek a svobody, chceš stále víc, až se ti touha poznat nové kouty světa stane závislostí a nasbírané zkušenosti z cest ovlivní tvůj pohled na život..." Katka Francová

pondělí 14. května 2018

"Katka na cestách" VLOGUJE aneb Rozjíždím doplňující YouTube kanál

Ahoj čtenáři a "folouveři" mého cestovatelského blogu!

Před deseti lety jsem začala psát můj první cestovatelský blog a postupně přibývaly další týkající se jednotlivých cest. Kromě prvních tří ročníků Mallorské odysey (http://katkanacestach.blogspot.com , http://mallorska-odysea2009.blogspot.com , http://mallorska-odysea2010.blogspot.com ) jsem všechny další blogy sjednotila do současného blogu "Katka na cestách". V něm vám přibližuji moje cestovatelské zážitky a postřehy a nebo třeba jen pěkné výlety po okolí mé "domovské" Mallorky.
A tato moje vyprávění jsou ve většině případů doplněna několika málo fotografiemi, které jsem během cest pořídila. Blogování mě baví a i nadále se budu během mých cest primárně zaměřovat na tuto psanou formu. Rozhodla jsem se ale tuto moji blogerskou značku "Katka na cestách" tak trochu "upgradovat", neboli vylepšit. Oním vylepšením je paralelní YouTube kanál nesoucí stejný název jako tento blog - Katka na cestách...
Ano, je to tak. Rozhodla jsem se stát "jůtůberkou", nebo také "vlogerkou" (videopříspěvkům se totiž říká vlogy (spojením názvu video blog). Inspirací mi bylo několik "jůtůberů - vlogerů" cestovatelů, kteří během svých cest pořizují videa a prostředníctvím nich světu sdělují, co zajímavého na kterém místě zažili. Tito cestovatelé-jůtůbeři se ale během cest věnují převážně jen natáčení videí a já zase upřednostňuji focení, které ostatně není tak časově náročné (nebo mi to alespoň tak připadá). Jak jsem již výše napsala, blogování bude mým hlavním zájmem během cest (právě díky menší časové náročnosti a také technickému vybavení), občas (když na to budu mít náladu a nebo zajímavý námět) vytvořím během cest i nějaké cestovatelské video, které poté umístím právě na mém YouTube kanálu.
Během posledních několika týdnů jsem již vytvořila několik videí týkajících se nejprve Mallorky. Musím podotknout, že jsem v tomto samouk a videa tvořím podle osobního citu a postupně si vytvářím jakýsi styl. Nehodlám napodobovat ostatní již známé youtubery, jejichž kanál odebírám a ráda se inspiruji a užívám si nádherné scenerie a onen příběh, který svými videi vyprávějí. Každý má ostatně vlastní styl. A i já jej mám. Nebo se k němu dostanu.
Oproti blogu, kde se dost "vykecávám" (a o tom vlastně i ta psaná forma je), bude ve videích méně "keců" a více obrazů, které (snad) budou mluvit samy za sebe. Tyto videopříspěvky budou doplňujícím obrazovým materiálem k některým příspěvkům v tomuto blogu. A ne všechny příspěvky budou doplněny o videomateriál (to bych během cest totiž nedělala nic jiného, než jen hledala správný záběr a někdy je fajn se jen tak válet a nepřemýšlet nad tím, zda mám dost materálu na vytvoření videa). Navíc, zatím jsem si ještě nezvykla držet si před obličejem foťák (nastavený na natáčení) a mluvit do objektivu. Hlavně, když na mě okolní svět kouká. A je jedno, že mi nikdo nerozumí. Toto je ale o zvyku a snad se postupně dostanu "do formy" a vylepším svůj projev a omezím gramaticky nesprávné výrazy a slovní berličky (jako třeba "tak", "nó"...) a snad se otupí i ten pocit trapnosti. Jak jsem během prvních natáčecích výletů zjistila, je o hodně snažší formulovat myšlenku na papíře, než naostro do kamery bez přebreptů. Proto prosím o shovívavost s případnými blbostmi (a výslovností), které mi možná vylezou z úst ;-). A také možnými technickými nedokonalostmi (používám svou současnou fotografickou techniku, do které nepatří tolik populární dron).

První vlog, který jsem právě umístila na YouTube, se týká zajímavých zákoutí mé "domovské" Cala Ratjady. Video najdete zde: https://youtu.be/I3zUPJnW0CY

Tak tedy "Katka na cestách" teď i VLOGUJE a pokud chcete dostávat upozornění na moje další videa, stačí kliknout na červené tlačítko ODEBÍRAT . Díky a ať se líbí!




Žádné komentáře:

Okomentovat

Výlet do bývalého kambodžského hlavního města Udong

Na 8:30 jsem měla domluveného tuk-tukáře, který mě měl odvézt do Udongu. Udong je vzdálený asi 37 km severně od Phnom Penhu a býval hlavním ...