MOTTO

"Cestování je jako droga - když jednou propadneš tomu intenzivnímu kouzlu dálek a svobody, chceš stále víc, až se ti touha poznat nové kouty světa stane závislostí a nasbírané zkušenosti z cest ovlivní tvůj pohled na život..." Katka Francová

neděle 29. ledna 2012

Přejezd do Monteverde

Ještě štěstí, že se ten přejezd na koni do Monteverde nekonal. Ráno se totiž nevyvedlo počasí. Všechny hory v okolí La Fortuny byly zahaleny do hustých bílých mraků a čas od času sprchlo. Posnídala jsem lívance a po půl deváté se s ostatními zájemci o převoz do Montevede "nalodila" na mikrobus, který nás odvezl k jezeru rozprostírajícímu se z druhé strany sopky Arenal, po které dnes nebylo ani slechu. Tam jsme přesedli na loď, která nás odvezla na druhý konec jezera, kde jsme opět přesedli do čtyř aut s pohonem na všechny 4 a vydali se po kamenitých cestách po kopcích směrem k Monteverde. Oblast je docela těžko přístupná, protože místní nechtěli, aby se k Santa Eleně, což je centrum Monteverde, stavěla nějaká silnice, aby se tak místo zaplnilo ještě více lidmi.

Monteverde je známé nejen svými biosférickými rezervacemi plnými zvěře a ptactva, ale také kvakerskou komunitou, která se sem dostala v roce 1949 z USA (odmítali jít bojovat do Koreje). Kvakeři zde založili továrnu na sýry (tu snad navštívím zítra).
Byla jsem dovezena až k hostalu, který jsem si našla na internetu. Jmenuje se Sleepers Sleep Cheapers a oproti fotkám na netu je trochu prostší. Vede jej kostarická rodina. Tentokrát mám svůj vlastní pokoj. Oproti tomu 5hvezdičkovému hostalu ve Fortuně jsou tu opravdu polní podmínky, ale ty 3 dny to přežiju :-)

 Poté, co jsem se ubytovala, jsem zamířila na obhlídku horské vesničky Santa Elena. Na mapě ty vzdálenosti jsou směšné, ale je to tu v horách a každá silnice buď klesá nebo stoupá, takže moje procházka k motýlím zahradám vzdáleným necelé 2 km byla po tom včerejším fyzickém výkonu docela namáhavá.
V motýlí zahradě jsem absolvovala přednášku o broucích a motýlech a prošla se čtyřmi zahradami s poletujícími motýly. Vstupné docela drahé - 12 dolarů. Ostatně v celé této oblasti peníze mizí jako nic, ať již za atrakce, vstupy do parku, nebo za jídlo.

Nazítra jsem si zaplatila další aktivitu, kterou jsem chtěla během mého putování vyzkoušet - canopy tour, neboli létání na ocelových lanech přes údolí a ze stromu na strom. Takže opět trochu adrenalinu.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Výlet do bývalého kambodžského hlavního města Udong

Na 8:30 jsem měla domluveného tuk-tukáře, který mě měl odvézt do Udongu. Udong je vzdálený asi 37 km severně od Phnom Penhu a býval hlavním ...