MOTTO

"Cestování je jako droga - když jednou propadneš tomu intenzivnímu kouzlu dálek a svobody, chceš stále víc, až se ti touha poznat nové kouty světa stane závislostí a nasbírané zkušenosti z cest ovlivní tvůj pohled na život..." Katka Francová

pondělí 21. ledna 2019

Přípravy na cestu po Cejlonu aneb Co si nechci nechat ujít

Když jsem se loni v březnu vrátila z Filipín, neměla jsem moc jasno, která země nebo region bude mou příští destinací. Lákalo mě více oblastí včetně dalších filipínských ostrovů a čekala jsem trochu na nějaké znamení, které by mi pomohlo rozhodnout, kam příště. Nakonec oním "znamením" byla Petra, kterou jsem poznala v Art surfcampu v Galicii, která nedá dopustit na Srí Lanku.
Tak jsem do vyhledávače zadala "krásy Srí Lanky" a vyjela mi spousta fotografií nádherné přírody a zajímavých památek. Začala hledat další informace. A za chvíli jsem si uvědomila, že toužím po procházce čajovými plantážemi, safari v některém národním parku, výstupu na Sigiriya Rock, setkání se slony, hledání místa, kde se točil Most přes řeku Kwai...Bylo rozhodnuto. Dalším cílem bude právě Srí Lanka. A tak jsem si koupila průvodce LP, který používám jako jeden z inspiračních zdrojů během vytváření cestovního itineráře, a začala plánovat budoucí cestu. Po několika dnech jsem měla již hrubý obrys cestovního plánu, do kterého jsem zařadila i dobrovolnickou činnost v záchranném centru pro mořské želvy a také pro slony. Nakonec mi z toho vyšel šestitýdenní plán.
A jelikož jsou Maledivy od Srí Lanky vzdálené "coby kamenem dohodil", rozhodla jsem se je do plánu také začlenit a předtím, než se budu vracet do Evropy, strávím pár dní šnorchlováním u jednoho z maledivských ostrůvků.
Letenky jsem koupila v říjnu. Opět poletím s osvědčenými Turkish Airlines, jejichž letenka vyšla nejlépe. A na Maledivy letím se Sri Lankan Airlines.

A jaký je tedy můj cestovní plán?
* 3 dny Colombo - kromě návštěvy památek a procházky ulicemi si zde na imigračním rovnou
                            prodloužím vízum (nehodlám se později vracet přes celý ostrov kvůli žádání o
                            prodloužení pobytu). Základní vízum je jen na 30 dní a já budu na Srí Lance 47 dní
* týden v Bentota / Kosgoda - dobrovolnictví v záchranné stanici pro mořské želvy Marine Turtle  
                                                   Protecting Centre
* 4 dny ve Weligama - surfování, výlet do Mirissa, plavba za velrybami
* 3 dny v Tangalla / Dikwella - surfování, výlet po okolí
* 1 den Uda Walawe - safari
* 3 dny Ella - čajové plantáže, výlet po železnici, vodopády
* 3 dny Haputale - čajové plantáže a Liptonova čajová fabrika, výlet do NP Horton Plains
* 2 dny Dalhousie - výstup na Adam's Peak
* 3 dny Kitulgala - "most přes řeku Kwai", rafting, jeskyně
* 3 dny Kandy - posvátný chrám Buddhova zubu, botanická zahrada
* týden v Millenium Elephant Foundation - dobrovolnictví v záchranné stanici pro slony
* 1 - 2 dny Dambulla - zahrady koření, jeskynní chrámy
* 2 dny Sigiriya - archeologická místa, Polonnaruwa,
* 3 dny Trincomalee - pláž Uppuveli, šnorchlování u Pigeon Island
* 1 den Negombo - nocleh nejblíže letiště před brzkým ranním odletem na Maledivy
* 6 dní na Maledivách - ostrov Huraa - relax, šnorchlování s mantami obrovskými, žraloky, výlet na kajaku...



Žádné komentáře:

Okomentovat

Výlet do bývalého kambodžského hlavního města Udong

Na 8:30 jsem měla domluveného tuk-tukáře, který mě měl odvézt do Udongu. Udong je vzdálený asi 37 km severně od Phnom Penhu a býval hlavním ...